Zadanie daje Państwu maksymalnie 10 punktów. Realizowane jest w zespołach 2,3, lub 4 osobowych.
Punkty będą przydzielone po prezentacji projektów na ostatnich zajęciach.
Zadanie polega na zaprogramowaniu prostej gry, która wykorzystywać będzie czujnik kinect
Przykładowa gra wygląda tak:
Dwóch użytkowników staje w zasięgu widzenia kamery kinect.
Komputer losuje dwie liczby x_1, x_2z zakresu [0,2000] (tak naprawdę sensownego mniejszego zakresu), i pozwala graczom w turach zgadywać je poprzez ustawianie się w określonej odległości od kamery.
Po każdej turze program wykrywa obecność graczy, mierzy ich średnie odległości od kamery d_1, d_2 i jeśli |x_i -d_i| < epsilon, to gracz i wygrał, a jeśli nie, to komputer wyświetla informację: za blisko, albo za daleko. Jeśli któryś z graczy osiąga “dobrą” odległość wcześniej, to wygrywa, jeśli oboje “trafiają” w tej samej turze, to jest remis.
Oczywiście zachęcam Państwa do wyboru innych ciekawszych dla Państwa scenariuszy gry, ale proszę o zgłaszanie mi ich do akceptacji.
Proszę o podzielenie się na zespoły i wymyślenie projektów do następnych zajęć: 23 maja. Prezentacje będą na ostatnich zajęciach: 13. Czerwca (było omyłkowo 6.). Prezentacje przesunęliśmy na 21. czerwca o 12:00. Odbywają się w sali 3041 (tam gdzie odbywały się laboratoria).
Wolałbym, aby Państwa programy koncentrowały się na kreatywnej obróbce danych (np. wykrywanie dłoni, czy mierzenie “plam” sylwetki) niż na bardzo szybkiej “zręcznościowej” rozgrywce, ale nie ma formalnych ograniczeń.